Christians änglamamma / Lite smått o gott från veckan som gått!

Hej min son!

Nu har jag inte orkat skriva på några dagar igen! Men du vet att vi alla är här och du vet hur vi mår ändå! Eller hur? Jag har ändå mått rätt hyfsat denna veckan men ändå inte haft energi eller lust heller för den delen att skriva.

Idag när vi var uppe hos dig blev Sarah ledsen och började gråta. Jag är inte uppe hos dig varje dag nu och har inte varit den sista månaden, men några gånger i veckan blir det och du vet ju att vi tänker på dig jämt ändå! Det är bara det att det känns så sorgligt att vara hos dig vid din grav. Jag blir så ledsen varje gång! Hade ju gjort vad som helst för att få ha dig här istället. Och nu när det är sommar är det så mycket som påminner om dig hela tiden. Idag träffade jag en av dina bästa vänner på stan och genast kommer tankarna igång. Så du förstår att jag inte orkar varje dag just nu!

Idag har Sarah och Adam börjat simskola igen och Sarah var jättemallig när hon klarade av att dyka över bassängen till linan, 12 meter! Det du! Hon behövde bara klara 10 men fixade lite till! Och Adam simmade som en fisk idag. De älskar vatten precis som du gjorde! Jag hörde i veckan att det finns en Dvd från förra sommaren när du och några till hoppade i stenbrottet i Grötvik! Den filmen vill jag se! Hoppas någon av dina vänner har den kvar.

Oj det glömde jag ju berätta för dig Christian (fast du var kanske med och såg) i torsdags var vi ju i Göteborg och hälsade på din älskade gammelmoster Boel. Jämfört med förra sommaren som vi ju alla trodde var hennes sista så var hon faktiskt pigg nu. Satt i sin rullstol och sa inte många ord. Kände inte igen mig men däremot Sarah som hon ville pussa hela tiden och pappa. När jag frågade henne om hon kände igen pappa så svarade hon glatt ”jajjamensan” nästan som förr! Sedan promenerade vi en stund på stan och efter det tog vi oss till Universeum. Johannes var också med oss i Göteborg, han har bott hos oss i en vecka nu och har blivit lite ”stand in” för dig nu när du inte är här och skämmer bort dina småsyskon som du brukade. Det finns aldrig någon som kan ersätta dig det vet du men de mår bra av att bli lite bortskämda ibland.

Christian jag saknar dig så otroligt mycket. Det är så mycket jag vill prata med dig om! Jag saknar våra långa lunchsamtal!

Älskar dig till solen och månen och tillbaka igen!

Puss och kram din mamma för evigt.

4 svar to “Christians änglamamma / Lite smått o gott från veckan som gått!”

  1. Monica Says:

    Läser det du skriver med sorg i hjätat ordet saknad gör ont kram på dej Monica

  2. Carla Says:

    Förstår din modershjärta fullt med sår. kan känna din saknad o sorg. Tänker på dig. Varma kramar/carla

  3. Mia Fridh Says:

    Vill bara ge dig en kram

  4. Siv i Lappland Says:

    Hej Pernilla. Hamnade här på din blogg av en slump och känner en enorm sorg och förtvivlan över din situation i dag. Har själv två söner i 25- 28 års ålder som spelar poker och blir så rädd när det går upp för en hur illa det kan gå. Hädanefter så ska jag ha en dialog och vara uppmärksam på hur dom mår. Tror och hoppas att andra kanske räddas av Din öppenhet om hur grymt det faktiskt kan bli för dessa unga människor som hamnar i spelets klor. Tack för att du orkar förmedla budskapet. Styrkekramar från en medmänniska.

Lämna en kommentar